"אפשר להפוך את עזה להזדמנות כלכלית"

    קובי פינקלר No Comments on "אפשר להפוך את עזה להזדמנות כלכלית"

    האלוף פולי מרדכי התבטא היום באשר למצבן הכלכלי והאפשרויות הכלכליות של סוריה ועזה: "מדינות רבות פוזלות עיניהן לסוריה" • וגם, עזה כהזדמנות כלכלית: "אפשר להשקיע שמה בתשתיות, חיפושי גז ולהפוך אותה לנורא מצליחה"

    המתפ"ש, פולי מרדכי צילום: דו"צ
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי נשא דברים היום בועידת ישראל לעסקים של גלובס והתייחס למספר נושאים הנמצאים על סדר יומה הביטחוני והמדיני של ישראל.

    "הבנק העולמי מעריך ששיקום סוריה בתום המלחמה יגיע ל-200 מיליארד דולר. זה משליך מאוד על ישראל ממספר סיבות, יש את השיקום של בתי ספר תשתיות ומגורים והשיקום המניב שזה בעיקר מאגרי הנפט, ואנחנו רואים מדינות שפוזלות ומתעניינות בהזדמנויות הכלכליות. רוסיה שנמצאת בסוריה וגם אפשר להסתכל על איראן – הן לא רק מיליציות שיעיות, לא רק חיזבאללה, אלא גם מעורבות איראנית במה שקשור בשיקום ובהזדמנויות הכלכליות וזה משפיע על המציאות ברמת הגולן ובסוריה" אמר.

    בנוגע לרצועת עזה אמר מרדכי: "רצועת עזה אזור כושל. 90 אחוז ממי השתייה לא ראויים לשתייה, אבטלה בקרב הצעירים של 60 אחוז, ואני יכול לתת פה עוד הרבה נתונים הבעיה היא בעיקרה של חמאס והרשות הפלסטינית אבל מדינת ישראל מאוד מושפעת מכך".

    "הדיריקטיבה המדינית ולא רק הביטחונית, שבמידה ובעזה היה פירוז של חמאס מהנשק שלו, מהמנהרות שלו, מהברחות האמל"ח, ופתרון לסוגיית השבויים והנעדרים, אפשר להפוך את עזה להזדמנות כלכלית מאוד גדולה. אפשר להשקיע שמה בתשתיות, חיפושי גז ולהפוך אותה לנורא מצליחה".



    0 תגובות